Körde igång en VPC med en demo av Sharepoint Portal Server och som även innehåller CMS, Exchange, Biztalk, SQL och annat smått och gott tidigare idag. Sedan gick jag från datorn. Lite senare kom tydligen min sambo och började använda datorn, och som vanligt använde hon ‘Switch User’ för att kunna köra med den användaren hon är van och slippa alla mina ‘grejer’.

Men det gick tydligen inte så bra….. datorn hang sig. Nu vet jag inte om det var VPC som orsakade det, men misstankarna går ju ostörd ditåt. Och det är kanske inte så konstigt, just den här använder en hel del av minnet och processorn. Är det någon annan som har haft samma fenomen? Är det ett känd problem med kombinationen ‘Switch user’ och VPC? Eller var det för att det var en tung VPC? Har inte testat nåt mera själv, men jag tänkte att någon annan kanske har gjort det. 🙂

