FYI! (om andra skulle råka ut för samma sak)

Jag har skapat en webbapplikation i Visual Studio 2005. När jag skapade en koppling till en databas och skulle ‘attacha’ den dynamisk i min kod med hjälp av connectionstringen fick jag ett exception med felet Operating system error 32: ”32(error not found)” när jag skulle visa webbsidan. Felet verkade orsakas av att applikationen inte fick öppna databasen, och de foruminlägg jag hittade på nätet antydde också i den riktningen. För det mesta att man var tvungen att ge behörighet för diverse konton. Som vanligt alltså. Men efter lite fundering och provande visade det sig att det var så enkelt att jag behövde stäga alla kopplingar från Visual Studio till databasen. Exakt vilken koppling jag hadde öppen vet jag inte, men det löste sig i alla fall när jag stängde ner studion.

 

