Jag har nu kört med version 7.0.5384.4 av Internet Explorer i Windows Vista Beta 2 i en tid, och jag stör mig en hel del på vissa grejer:

  • Det verkar vara *helt* omöjligt att komma in på Adobes hemsida för att hämta ner Adobe Reader för Vista. Vilket kanske inte är Microsofts fel, men det är otroligt störade eftersom man är ganska beroende av en PDF-läsare…….(update) det gick dock väldigt bra när jag provade med Firefox.  Adobe kände fortfarande av att jag  använder Vista och rätt version blev nedladdad.
  • På vissa sidor med rörlig reklam blinkar dessa bilder av och till när det skall röra på sig.
  • Sen är det något som inte stämmer med standarder. Till exempel här på WordPress får man en meny överst när man loggar in. Denna fungerar fint i IE 6 och även Firefox. I IE 7 flippar den däremot ut totalt. Och den verkar inte vara så konstigt skriven, så jag kan inte säga vad det är som gör det. Den använder ett javascript för att visa menyn, men just det ser ut att fungera.
  • När man har en öppen webbläsare och sedan skall gå till en site som tillhör en annan zon (exempelvis intranet zone), så öppnas en ny webbläsare, oavsett om man har flera flikar uppe eller inte. Om man har flera flikar öppna kan jag väl i värsta fall acceptera att man får upp en ny, men även då borde det väl gå att skillja på olika säkerhetsinställningar inom samma läsare? Hur gör i så fall Firefox som använder samma process för alla läsare, oavsett om du öppnar en ny flik eller en ny läsare?
